V lednu jsme v užší skupince učitelů informatiky a českého jazyka probírali způsoby, jak ve školách učíme o nástrahách internetu, digitální stopě a správných návycích.

Chystáme pro Vás síťovací setkání pro třídní učitele, učitele informatiky, ICT koordinátory a ředitele škol (OC Arkády - Magenta Experience Centrum). Projdeme si v diskusi inspirace pro lekce do hodin pro žáky, přes správu IT ve škole až k primární prevenci a digitálnímu well-beingu dětí (i učitelů).

Společně jsme se vypravili do pražské galerie Kunsthalle, kde právě probíhá výstava Kinetismus: 100 let elektřiny v umění. Tématy byly kinematografie, kinetické umění, kybernetické umění a počítačové umění, to vše na velkorysém prostoru tří pater a velká část exponátů byla interaktivní.

Na tomto setkání jsme si postavili několik typů elektromotorů na stejnosměrný proud, konkrétně jednoduchý motor z ploché baterie, smyčky ze zvonkového drátu a magnetu, dále dva homopolární motory a nakonec jsme probrali odvození silového působení magnetů na vodič a ukázali si demonstrační pomůcku Vodič v magnetickém poli (magnetická houpačka).

V tomto setkání jsme prošli různé létající dopravní prostředky od těch nejstarších po ty nejvýkonější. Záměrně jsme vynechali všechny různé papírové létací hračky (létačky), které si něcháme na celé jedno setkání. Záznam ze setkání se ještě zpracovává, odkaz doplním.